לר' מנדל מיכל’ע מזלוטשוב לא היה [מספיק כסף] עבור שבת.
פעם אחת, באופן פתאומי הבעש"ט הורה לר' וואלף קיציס לנסוע
פעם חסיד פרוהובישט נסע למז'יבוז' אל ר' ברוך. לפני שהוא
כשהמלאך היה מגיד בפאסטוב. לאחר זמן, החלו בעלי הבתים לדבר.
כשהספינה עליה נסע הבעש"ט לארץ ישראל, החלה לשקוע, הבעש"ט פחד
כשהבעש"ט נסע בדרך לארץ ישראל, הוא עצר בקונסטנטינופל והתארח אצל
'הנודע ביהודה' {אומר} [כותב] באחד מהשו"תים שלו נגד אמירת 'לשם
פעם אחת הגיע הבעש"ט לכפר אחד בשבת. הוא ראה כיצד
ר' פנחס מקאריץ היה אצל הבעש"ט בימים האחרונים של החג
לפני שהבעש"ט נפטר הוא אמר שלפני שיגיע לעולם הבא, אני
כשר' ישראל'נו מהוסיטאן התחיל להניח תפילין, אז אביו, הרבי הזקן
ר' יעקב שמשון, הרב של באפאליע, סיפר כי בסלאוויטה היה
[ר' אברהם] המלאך התחתן עם בתו של ר' פייבוש מקרעמיניץ.
[ר' אברהם] המלאך נהג לאפות מצות בערב פסח ולשלוח לאביו,
בחצר צ'רנוביל הייתה אופנה שלזוג היו שני חדרי שינה. כשר'
[בגליון:] ר' כץ סיפר שהוא שמע מיהודי אחד שהאבא שלו
הראשון מהאדמו"רים החסידיים שהתנגדו בעוצמה למתנגדים ולאשכנזים היה הנועם אלימלך,
כשר' ברוך ממעז'יבוז' היה עוד ילד הוא ביקר פעם אחת
כשהרב [ר' שניאור זלמן מליאדי] החל לכתוב את שולחן ערוך
כשר' אברהם מסוכטשוב היה צעיר הוא למד אצל שוחט שהיה
המגיד מסקולע, ר' שלמה לוצקער, חווה פעם מופת מהמגיד ממעזריטש.
החוזה מלובלין הרגיש שנשמה גדולה גדלה בסקוהל. כיוון שהיו מספר
הרבי מסקוהל, הרמר"ז, היה החותן של הרב הזקן [=הראשון] מבעלז.
ר' חיים מצאנז התפרנס מסחר בפשתן לבן. כלומר, אשתו עשתה
ר' זלמן אורנשטיין סיפר להרבי מקינוב: הרב [שניאור זלמן מליאדי]
"זה לא מפריע לי שהסבא משפולי מדבר כנגדי" – ציין
ר' משה חיים אפריים מסדליקוב, נכד הבעש"ט, היה עשיר. פעם
מספרים שר' אהרון מקליוואן, תלמיד של המגיד, למד רק ביחידות.
הרבי [משה צבי] מסאווראן רב עם הרבי מרוזי'ן. הרב [אברהם
את הפסוק "לכל בני ישראל היה אור במושבותם" פירשו ככה:
כשהתולדות [יעקב יוסף מפולנאה] נדפס ור' יעקב יוסף רצה למכור
לפי שבועות הייתה שנה קשה; לא הייתה פרנסה; והרבה חיילים
מכיוון שהבעש"ט אומר: "הלא אדם הוא.." חסידים חושבים שאלו הם
בשנה האחרונה לפני פטירתו, בדרכו למרחצאות [לטיפול], הרבי משטפנשט, היה
ר' מאיר מפרמישלאן חשש שהרבנים האחרים מנסים לקחת ממנו את
למרות שהבעש"ט בעצמו ציווה על אנשים לדבר עליו רעה בפני