'הנודע ביהודה' {אומר} [כותב] באחד מהשו"תים שלו נגד אמירת 'לשם יחוד קודשא בריך הוא' לפני ברכות, מכיוון שהוא רואה בכך הפסק. ומשום שחסידים נוהגים לומר 'לשם יחוד', הוא מפרש את הפסוק "ישרים דרכי ה' צדיקים ילכו בו, ופושעים יכשלו בו"  כ- "צדיקים ילכו בו, וחסידים יכשלו בו."

פעם אחת הגיע נכדו של 'הנודע ביהודה' אל הרבי מרוז'ין ואמר לו שהוא רוצה להדפיס את ספר השו"ת של 'הנודע ביהודה' והזכיר בתוך כך שהוא רוצה להוציא את משחק המילים של פירוש הפסוק הנזכר לעיל ולשחזר את המקור: 'ופושעים יכשלו בו'.

ענה לו הרבי מרוז'ין: "עזוב את זה. סבא שלי הפך את הפושעים לחסידים ואתה רוצה לעשות מהחסידים פושעים?!" 

 

י.פ.