אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
כיצד ר' נחום מצ'רנוביל נהיה תלמיד של הבעש"ט.
מספרים שפעם אחת, כשר' נחום היה בעיירה אחת ליד קוטנא והיה צריך לתת דרשה, הוא שמע שהבעש"ט גם היה בקוטנא, ולפתע התחוור לו שעליו לנסוע לקוטנא אל הבעש"ט אז הוא הפסיק באמצע הדרשה.
כשהגיע לקוטנא וראה את דרכו של הבעש"ט, הוא תכף ומיד נמשך אליו ונהייה לתלמידו.
י.פ.
הרבי מטולנא
R. Nachum of Chernobyl became a student of the Besht.
It is said that on one occasion, while R. Nachum was in a nearby town of Kutno to deliver a d’rasha (sermon), he learned that the Besht was present in Kutno. Abruptly, he felt the temptation to journey to Kutno, to the Besht, and interrupted his derasha. Upon observing the Besht's approach to divine worship, R. Nachum became deeply drawn to the Besht and became his devoted student.
Y.F.
Tolner Rebbe
ווי אזוי ר' נחום טשערנאבילער איז געווארען א תלמיד פונ'ם בעש"ט.
מען דערציילט דאס איינמאל ווען ר' נחום איז געווען אין א שטעדטל נעבען קוטנא און געדארפט האלטען א דרשה. האט ער געהערט דאס דער בעשט אין א איז אין קוטנע. האט זיך אים פלוצלינג געגליסט ער זאל פוהרען קיין קוטנא צום בעשט און האט איבערגעהאקט די דרשה.
אז ער איז געקומען קיין קוטנא און געזען דעם בעש"ט'ס דרך איז ער שוין געווארען צוגעקלעבט צו אים און געווארען זיין תלמיד
י. פ)
טאלנער רבי
כיצד ר' נחום מצ'רנוביל נהיה תלמיד של הבעש"ט.
מספרים שפעם אחת, כשר' נחום היה בעיירה אחת ליד קוטנא והיה צריך לתת דרשה, הוא שמע שהבעש"ט גם היה בקוטנא, ולפתע התחוור לו שעליו לנסוע לקוטנא אל הבעש"ט אז הוא הפסיק באמצע הדרשה.
כשהגיע לקוטנא וראה את דרכו של הבעש"ט, הוא תכף ומיד נמשך אליו ונהייה לתלמידו.
י.פ.
הרבי מטולנא
R. Nachum of Chernobyl became a student of the Besht.
It is said that on one occasion, while R. Nachum was in a nearby town of Kutno to deliver a d’rasha (sermon), he learned that the Besht was present in Kutno. Abruptly, he felt the temptation to journey to Kutno, to the Besht, and interrupted his derasha. Upon observing the Besht's approach to divine worship, R. Nachum became deeply drawn to the Besht and became his devoted student.
Y.F.
Tolner Rebbe
ווי אזוי ר' נחום טשערנאבילער איז געווארען א תלמיד פונ'ם בעש"ט.
מען דערציילט דאס איינמאל ווען ר' נחום איז געווען אין א שטעדטל נעבען קוטנא און געדארפט האלטען א דרשה. האט ער געהערט דאס דער בעשט אין א איז אין קוטנע. האט זיך אים פלוצלינג געגליסט ער זאל פוהרען קיין קוטנא צום בעשט און האט איבערגעהאקט די דרשה.
אז ער איז געקומען קיין קוטנא און געזען דעם בעש"ט'ס דרך איז ער שוין געווארען צוגעקלעבט צו אים און געווארען זיין תלמיד
י. פ)
טאלנער רבי
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.