אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
מכיוון שהמגיד היה חולה ושכב הרבה במיטה, הרבה מתלמידיו חששו להיכנס אליו לחדר, מפחד שהוא יקפיד עליהם.
כשר' ייב"י בא אל המגיד הוא אמר שהוא לא מפחד, והוא נכנס אל תוך החדר ובירכו לשלום.
הוא הציג עצמו בפני המגיד כאדם עני שמקיים את תיקון חצות; לפני חצות הוא הולך למקווה. פעם אחת היה כל כך קר שהמקווה קפא. הוא לקח גרזן ורצה לשבור את הקרח בשביל לטבול.
אז הגיע הס"מ וניסה להניא אותו מלטבול. "בקור כזה" – הוא אמר – "אדם יכול לאבד עצמו לדעת" [=להתאבד]. אולם, ר' ייב"י לא ציית – הוא ניצח את הס"מ וקפץ אל תוך המקווה.
י.פ.
הרבי מקינוב
Being that the Magid was a sickly man and laid in bed a lot, many of the students were afraid to enter his room lest they raise his ire.
When R. Yeivi came to the Magid, he said that he was not afraid, and he entered the room and gave him Shalom.1
He introduced himself to the Magid as a poor man, and [he related] that he conducts the midnight service. Before midnight he goes to the Mikva. One time it was so cold that the Mikva froze over. He took an axe and wanted to chip away at the ice so he could immerse himself.
The Samach Mem2 came along and tried to dissuade him from immersing himself. In such cold weather – he said – immersion would be tantamount to committing suicide. R. Yeivi however did not obey – he vanquished the Samach mem and jumped in the Mikva.
I.F.
Kinever Rebbe
אזוי ווי דער מגיד איז געווען א שלאפער און איז אסך געלעגען אין בעט האבען אסך תלמידים מורא געהאט ארייןצוקומען צו אים אין חדר מוראדיק האבען פאר זיין הקפדה.
אז ר' ייב"י איז געקומען צום מגיד האט ער געזאגט דאס ער האט נישט מורא און איז העריינגעקומען אין חדר העריין און האט געגעבען שלום.
ער האט זיך פארגעשטעלט פאר'ן מגיד דאס אז ער איז אן ארמער מאן, און ער רעכט אפ חצות. פאר חצות געט ער אין מקוה. איינמאל איז געווען אזוי קאלט דאס די מקוה איז געווען איבערגעפרוירען. האט ער גענעמען אן האק און האט געוואלט אויפרייסען דאס אייס אום זיך צו טובל'ן.
איז געקומען דער ס"מ און האט געפרוווט אים אבצורעדן זיך צו טובל'ן. אין אזא קעלט – האט ער געזאגט – הייסט עס מאביד עצמו לדעת. ר' ייב"י האט אבער נישט געפאלגט – האט מנצח געווען דעם ס"מ און איז העריינגעשפרונגען אין מקוה.
י.פ)
קיניווער רבי
מכיוון שהמגיד היה חולה ושכב הרבה במיטה, הרבה מתלמידיו חששו להיכנס אליו לחדר, מפחד שהוא יקפיד עליהם.
כשר' ייב"י בא אל המגיד הוא אמר שהוא לא מפחד, והוא נכנס אל תוך החדר ובירכו לשלום.
הוא הציג עצמו בפני המגיד כאדם עני שמקיים את תיקון חצות; לפני חצות הוא הולך למקווה. פעם אחת היה כל כך קר שהמקווה קפא. הוא לקח גרזן ורצה לשבור את הקרח בשביל לטבול.
אז הגיע הס"מ וניסה להניא אותו מלטבול. "בקור כזה" – הוא אמר – "אדם יכול לאבד עצמו לדעת" [=להתאבד]. אולם, ר' ייב"י לא ציית – הוא ניצח את הס"מ וקפץ אל תוך המקווה.
י.פ.
הרבי מקינוב
Being that the Magid was a sickly man and laid in bed a lot, many of the students were afraid to enter his room lest they raise his ire.
When R. Yeivi came to the Magid, he said that he was not afraid, and he entered the room and gave him Shalom.1
He introduced himself to the Magid as a poor man, and [he related] that he conducts the midnight service. Before midnight he goes to the Mikva. One time it was so cold that the Mikva froze over. He took an axe and wanted to chip away at the ice so he could immerse himself.
The Samach Mem2 came along and tried to dissuade him from immersing himself. In such cold weather – he said – immersion would be tantamount to committing suicide. R. Yeivi however did not obey – he vanquished the Samach mem and jumped in the Mikva.
I.F.
Kinever Rebbe
אזוי ווי דער מגיד איז געווען א שלאפער און איז אסך געלעגען אין בעט האבען אסך תלמידים מורא געהאט ארייןצוקומען צו אים אין חדר מוראדיק האבען פאר זיין הקפדה.
אז ר' ייב"י איז געקומען צום מגיד האט ער געזאגט דאס ער האט נישט מורא און איז העריינגעקומען אין חדר העריין און האט געגעבען שלום.
ער האט זיך פארגעשטעלט פאר'ן מגיד דאס אז ער איז אן ארמער מאן, און ער רעכט אפ חצות. פאר חצות געט ער אין מקוה. איינמאל איז געווען אזוי קאלט דאס די מקוה איז געווען איבערגעפרוירען. האט ער גענעמען אן האק און האט געוואלט אויפרייסען דאס אייס אום זיך צו טובל'ן.
איז געקומען דער ס"מ און האט געפרוווט אים אבצורעדן זיך צו טובל'ן. אין אזא קעלט – האט ער געזאגט – הייסט עס מאביד עצמו לדעת. ר' ייב"י האט אבער נישט געפאלגט – האט מנצח געווען דעם ס"מ און איז העריינגעשפרונגען אין מקוה.
י.פ)
קיניווער רבי
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.