אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
כשהיה מגיע חצות הלילה, ר' יהושע'לה מטומשוב היה מעיר עצמו.
כיצד? הוא היה צועק מתוך שינה – "יהושע'לה תתעורר!"
השוחט של דעש – ר' אהרון זעליג גרין – רצה לראות אם זו אמת – הוא נשאר עד הלילה וראה שזה אכן אמת.
י.פ.
הרבי מטומשוב,
הרב מ. פרישערמאן
At midnight R. Joshua Tomoshover would awaken himself. How? He yelled out from his sleep “Joshua get up!”
The ritual slaughterer of Dej – R. Aaron Zelig Green – wanted to see if this was true so he stayed up at night and saw that this was indeed true.
I.F.
Tomoshover Rebbe
Rabbi M. Frisherman
אז עס איס געקומען חצות האט זיך ר' יהושעלע טאמאשאווער אליין אויפגעוועקט.
ווי אזוי? ער האט פונ'ם שלאף געשריען – יהושעלע שטיי וואך אויף!
דער דעשער שוחט – ר' אהרן זעליג גרין – האט געוואלט אויסגעפונען צו עס איז אמת – איז ער אויף געווען ביי נאכט און האט געזען דאס עס איז תאקי אמת
י.פ)
טאמאשאווער רבי
הרב מ. פרישערמאן
כשהיה מגיע חצות הלילה, ר' יהושע'לה מטומשוב היה מעיר עצמו.
כיצד? הוא היה צועק מתוך שינה – "יהושע'לה תתעורר!"
השוחט של דעש – ר' אהרון זעליג גרין – רצה לראות אם זו אמת – הוא נשאר עד הלילה וראה שזה אכן אמת.
י.פ.
הרבי מטומשוב,
הרב מ. פרישערמאן
At midnight R. Joshua Tomoshover would awaken himself. How? He yelled out from his sleep “Joshua get up!”
The ritual slaughterer of Dej – R. Aaron Zelig Green – wanted to see if this was true so he stayed up at night and saw that this was indeed true.
I.F.
Tomoshover Rebbe
Rabbi M. Frisherman
אז עס איס געקומען חצות האט זיך ר' יהושעלע טאמאשאווער אליין אויפגעוועקט.
ווי אזוי? ער האט פונ'ם שלאף געשריען – יהושעלע שטיי וואך אויף!
דער דעשער שוחט – ר' אהרן זעליג גרין – האט געוואלט אויסגעפונען צו עס איז אמת – איז ער אויף געווען ביי נאכט און האט געזען דאס עס איז תאקי אמת
י.פ)
טאמאשאווער רבי
הרב מ. פרישערמאן
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.