אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
פעם אחת הרבי מאפטא והרבי מרוז'ין נפגשו ודיברו על הזוהר.
ציין הרבי מאפטא: "אנחנו חושבים שאני אומר זוהר ואתה אומר זוהר. אבל פעם הייתי אצל ר' ברוך (והוא סיפר את המעשה שהיה בסעודה שלישית אצל ר' ברוך) – אצלו זה באמת מה שנקרא להגיד זוהר".
י.פ.
אלעזר זאהן
Once, the Apter and Ruzhiner met and they spoke about the Zohar.
The Apter remarked: we think that I say [i.e. expound upon] the Zohar, and you say Zohar [i.e. we both think that we are both proficient in explicating the Zohar]. I once visited R. Baruch (and he related the story of the third meal by R. Baruch), now, that’s called really saying Zohar [i.e. he really does it well, the way it should be done].
I.F.
Elazar Zohn
דער אפטער און דער ריזשינער זענען אמאל צוזאמען געקומען און האבען גערעדט פון זוהר.
האט זיך דער אפטער רב אנגערופען, מיר מיינען דאס איך זאג זוהר און איר זאג זוהר. איך בין אמאל געווען ביי ר' ברוך (און האט דערציילט די מעשה פון שלש סעודות ביי ר' ברוך) דאס הייסט געזאגט זוהר
י.פ)
אלעזר זאהן
פעם אחת הרבי מאפטא והרבי מרוז'ין נפגשו ודיברו על הזוהר.
ציין הרבי מאפטא: "אנחנו חושבים שאני אומר זוהר ואתה אומר זוהר. אבל פעם הייתי אצל ר' ברוך (והוא סיפר את המעשה שהיה בסעודה שלישית אצל ר' ברוך) – אצלו זה באמת מה שנקרא להגיד זוהר".
י.פ.
אלעזר זאהן
Once, the Apter and Ruzhiner met and they spoke about the Zohar.
The Apter remarked: we think that I say [i.e. expound upon] the Zohar, and you say Zohar [i.e. we both think that we are both proficient in explicating the Zohar]. I once visited R. Baruch (and he related the story of the third meal by R. Baruch), now, that’s called really saying Zohar [i.e. he really does it well, the way it should be done].
I.F.
Elazar Zohn
דער אפטער און דער ריזשינער זענען אמאל צוזאמען געקומען און האבען גערעדט פון זוהר.
האט זיך דער אפטער רב אנגערופען, מיר מיינען דאס איך זאג זוהר און איר זאג זוהר. איך בין אמאל געווען ביי ר' ברוך (און האט דערציילט די מעשה פון שלש סעודות ביי ר' ברוך) דאס הייסט געזאגט זוהר
י.פ)
אלעזר זאהן
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.