אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
פעם אחת, הזקן מסדיגורה [=הרבי הראשון] נסע לבית מרפא ליד ווינה ונשאר שם לשבת.
בזמנו, ווינה היתה עיר מאוד חופשית – מרכז האסימילציה וההשכלה.
אמר הרבי מסדיגורה: "בווינה זה טוב לעשות קידוש. מהו הקידוש? – עדות על בריאת שמים וארץ ('ויכולו השמים והארץ') – ומתי אומרים עדות כזאת? כשיש הכחשה וכפירה. כאן בווינה יש כל כך הרבה כפירה והכחשה שבוודאי צריך לומר עדות".
י.פ.
הרבי מבויאן
The late Sadagurer once visited a spa near Vienna and spent the Sabbath in the city, which was known for its assimilation and haskalah. He said, “Since the kiddush (Sabbath wine blessing) serves as a testimony to the creation of Heaven and Earth, reciting the kiddush in Vienna is particularly important, as it serves as a testimony to Creation in a place where there is a lot of heresy.”
Y.F.
Boyaner Rebbe
איינמאל איז דער אלטער סאדאגארער געפארען אין א קורארט נעבען ווין און איז געשטאנען שבת אין ווין.
האט ווין איז דעמולט געווען א שטארק פרייע שטאדט – דער צענטער פון אסימילאציע און השכלה.
האט דער סאדאגארער געזאגט – אין ווין איז גוט קידוש צו מאכען. וואס איז דען קידוש – מען זאגט עדות אויף בריאת שמים וארץ (ויכולו השמים והארץ) – ווי דארף מען זאגען עדות אז עס דא הכחשה און {כפורה} [כפירה]. דא אין ווין אז עס איס דא אזוי פיל {כפורה} [כפירה] און הכחשה דארף מען אודאי זאגען עדות.
י. פ)
באיאנער רבי
פעם אחת, הזקן מסדיגורה [=הרבי הראשון] נסע לבית מרפא ליד ווינה ונשאר שם לשבת.
בזמנו, ווינה היתה עיר מאוד חופשית – מרכז האסימילציה וההשכלה.
אמר הרבי מסדיגורה: "בווינה זה טוב לעשות קידוש. מהו הקידוש? – עדות על בריאת שמים וארץ ('ויכולו השמים והארץ') – ומתי אומרים עדות כזאת? כשיש הכחשה וכפירה. כאן בווינה יש כל כך הרבה כפירה והכחשה שבוודאי צריך לומר עדות".
י.פ.
הרבי מבויאן
The late Sadagurer once visited a spa near Vienna and spent the Sabbath in the city, which was known for its assimilation and haskalah. He said, “Since the kiddush (Sabbath wine blessing) serves as a testimony to the creation of Heaven and Earth, reciting the kiddush in Vienna is particularly important, as it serves as a testimony to Creation in a place where there is a lot of heresy.”
Y.F.
Boyaner Rebbe
איינמאל איז דער אלטער סאדאגארער געפארען אין א קורארט נעבען ווין און איז געשטאנען שבת אין ווין.
האט ווין איז דעמולט געווען א שטארק פרייע שטאדט – דער צענטער פון אסימילאציע און השכלה.
האט דער סאדאגארער געזאגט – אין ווין איז גוט קידוש צו מאכען. וואס איז דען קידוש – מען זאגט עדות אויף בריאת שמים וארץ (ויכולו השמים והארץ) – ווי דארף מען זאגען עדות אז עס דא הכחשה און {כפורה} [כפירה]. דא אין ווין אז עס איס דא אזוי פיל {כפורה} [כפירה] און הכחשה דארף מען אודאי זאגען עדות.
י. פ)
באיאנער רבי
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.