אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
בנו השני של המלאך, ר' ישראל חיים, היה חתנו של ר' שלמה מקרלין. היה לו בן, ר' אברהם שלמה, שאנשים החזיקו ממנו חכם [בקנה מידה] עולמי.
אבל הוא לא רצה להיות רבי.
אולם, הרבי מרוז'ין רצה מאוד שר' שלמה חיים [תיקון: אברהם שלמה] יהפוך לרבי, אז הוא אמר לו: "לבש מעיל לבן וחצי מהעולם ירוץ אחריך". אך ר' שלמה חיים [תיקון: אברהם שלמה] ענה: "מדוע לא כל העולם? אם לא כל העולם [ירוץ אחרי] אז אני לא רוצה!"
י.פ.
הרב גאלד
נין של ר' שלמה חיים ונכד של המלאך
The Malach’s second son, R. Yisrael Chaim was R. Shlomo Karliner’s son-in-law. He had a son R. Avraham Shlomo whom the “world” regarded as a wise person of great caliber [literally: of global stature].
However, he did not want to be a rebbe.
The Rizhiner, however, desired strongly that R. Shlomo Chaim should become a rebbe. He told him: Don a white caftan and half the world will run after you. R. Shlomo Chaim answered: why not the whole world? If not the entire world, I don’t want [to become a rebbe].
I.F.
Rabbi Gold
A great-grandson of R. Shlomo Chaim
And a grandson of the Malach
דעמ מלאך'ס צווייטער זון ר' ישראל חיים איז געווען ר' שלמה קארלינער'ס איידעם. ער האט געהאט א זון ר' שלמה אברהם שלמה חיים וואס די וועלט האט אים געהאלטען פאר א וועלט חכם.ער האט אבער נישט געוואלט זיין קיין רבי.
דעם ריזשינער איז האט אבער שטארק געוואלט דאס ר' {שלמה חיים} [אברהם שלמה] זאל ווערען א רבי. ער האט אים געזאגט: טוט אייך אן א ווייסע זשיפיצע און א האלבע וועלט וועט אייך נאכלויפען. ר' שלמה חיים [אברהם שלמה] האט אבער געענטפערט פאר וואס נישט קיין גאנצע וועלט? אויב נישט די ק גאנצע וועלט וויל איך נישט!
י.פ) הרב גאלד
ר' שלמה חיים'ס אן אורעניקעל
און אן עניקעל פון מלאך
בנו השני של המלאך, ר' ישראל חיים, היה חתנו של ר' שלמה מקרלין. היה לו בן, ר' אברהם שלמה, שאנשים החזיקו ממנו חכם [בקנה מידה] עולמי.
אבל הוא לא רצה להיות רבי.
אולם, הרבי מרוז'ין רצה מאוד שר' שלמה חיים [תיקון: אברהם שלמה] יהפוך לרבי, אז הוא אמר לו: "לבש מעיל לבן וחצי מהעולם ירוץ אחריך". אך ר' שלמה חיים [תיקון: אברהם שלמה] ענה: "מדוע לא כל העולם? אם לא כל העולם [ירוץ אחרי] אז אני לא רוצה!"
י.פ.
הרב גאלד
נין של ר' שלמה חיים ונכד של המלאך
The Malach’s second son, R. Yisrael Chaim was R. Shlomo Karliner’s son-in-law. He had a son R. Avraham Shlomo whom the “world” regarded as a wise person of great caliber [literally: of global stature].
However, he did not want to be a rebbe.
The Rizhiner, however, desired strongly that R. Shlomo Chaim should become a rebbe. He told him: Don a white caftan and half the world will run after you. R. Shlomo Chaim answered: why not the whole world? If not the entire world, I don’t want [to become a rebbe].
I.F.
Rabbi Gold
A great-grandson of R. Shlomo Chaim
And a grandson of the Malach
דעמ מלאך'ס צווייטער זון ר' ישראל חיים איז געווען ר' שלמה קארלינער'ס איידעם. ער האט געהאט א זון ר' שלמה אברהם שלמה חיים וואס די וועלט האט אים געהאלטען פאר א וועלט חכם.ער האט אבער נישט געוואלט זיין קיין רבי.
דעם ריזשינער איז האט אבער שטארק געוואלט דאס ר' {שלמה חיים} [אברהם שלמה] זאל ווערען א רבי. ער האט אים געזאגט: טוט אייך אן א ווייסע זשיפיצע און א האלבע וועלט וועט אייך נאכלויפען. ר' שלמה חיים [אברהם שלמה] האט אבער געענטפערט פאר וואס נישט קיין גאנצע וועלט? אויב נישט די ק גאנצע וועלט וויל איך נישט!
י.פ) הרב גאלד
ר' שלמה חיים'ס אן אורעניקעל
און אן עניקעל פון מלאך
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.