אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
אצל החסידים הראשונים היה מנהג לתת קוויטלעך [=פתק] 'התקשרות'
בעזרת הקוויטל הזה החסיד היה מחבר עצמו אל הרבי. הוא היה מבקש בקוויטל שהרבי ישפיע עליו– שיהיה נחקק במצפונו – שירשה לו להפוך לחלק ממנו.
י.פ.
פנחס לאנדוי
Among the elder hasidim, a tradition existed to present hitkashrut kvitels (binding petitionary notes). Through this practice, the hasid would establish a spiritual connection with the rebbe. In the kvitel, the hasid beseeched for the rebbe to exert a hashpa'ah (spiritual emanation) upon him, that the rebbe holds him in his thoughts, and permits him to become a part of his being.
Y.F.
Pinchas Landau
ביי די עלטערע חסידים איז געווען דער מנהג צו געבען התקשרות קוויטלעך.
מיט דעם האט דער חסיד זיך פארבונדען מיט דעם רבי'ן. ער האט געבעטען אין קוויטעל דאס דער רבי זאל אויסאיבען א השפעה אויף אים – ער זאל אים טראגען אויף זיין געוויסען – ער זאל אין לאזען ווערען א חלק פון אים.
י. פ)
פנחס לאנדוי
אצל החסידים הראשונים היה מנהג לתת קוויטלעך [=פתק] 'התקשרות'
בעזרת הקוויטל הזה החסיד היה מחבר עצמו אל הרבי. הוא היה מבקש בקוויטל שהרבי ישפיע עליו– שיהיה נחקק במצפונו – שירשה לו להפוך לחלק ממנו.
י.פ.
פנחס לאנדוי
Among the elder hasidim, a tradition existed to present hitkashrut kvitels (binding petitionary notes). Through this practice, the hasid would establish a spiritual connection with the rebbe. In the kvitel, the hasid beseeched for the rebbe to exert a hashpa'ah (spiritual emanation) upon him, that the rebbe holds him in his thoughts, and permits him to become a part of his being.
Y.F.
Pinchas Landau
ביי די עלטערע חסידים איז געווען דער מנהג צו געבען התקשרות קוויטלעך.
מיט דעם האט דער חסיד זיך פארבונדען מיט דעם רבי'ן. ער האט געבעטען אין קוויטעל דאס דער רבי זאל אויסאיבען א השפעה אויף אים – ער זאל אים טראגען אויף זיין געוויסען – ער זאל אין לאזען ווערען א חלק פון אים.
י. פ)
פנחס לאנדוי
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.