אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
ר' פנחס מקאמיניץ והרב של סאווראן היו חברים. כשהרבי מסארוואן נהייה רבי, ר' פנחס שאל אותו: "למה לפתע נהיית רבי?" הוא ענה לו: "אם יש ערימה של חיטה ויהודים מפרישים קצת, התרומה שלהם נהיית קדושה. יהודים בוחרים בי אז אני נהייה קדוש"
י.פ.
פנחס לנדא
R. Pinchas Kamenetzer and the Rabbi of Savran were friends. The Rabbi of Savran became a Rebbe.1 R. Pinchas asked him “Why did you suddenly become a Rebbe?” He replied, “If there is a pile of wheat and Jews put aside some, their tithe becomes holy. Jews chose me so I became holy.”
I.F.
Pinchas Landau
ר' פנחס קומעניצער קאמענעצער און דער סאווראנער רב זענען געווען חברים. איז דער סאווראנער רב געווארען {חסידים} [רבי]. האט אים ר' פנחס געפרעגט: וואס פלוצלונג ביסט דו געווארען א רבי?
האט ער אים געענטפערט. עס ליגט א קופע ווייץ און יידען שיידן שאלען אב, וועט זייערע תרומה הייליג. מיך האבען יידען אבג אויסגעקליבען, בין איך געווארען הייליג.
י.פ) פנחס לאנדא
ר' פנחס מקאמיניץ והרב של סאווראן היו חברים. כשהרבי מסארוואן נהייה רבי, ר' פנחס שאל אותו: "למה לפתע נהיית רבי?" הוא ענה לו: "אם יש ערימה של חיטה ויהודים מפרישים קצת, התרומה שלהם נהיית קדושה. יהודים בוחרים בי אז אני נהייה קדוש"
י.פ.
פנחס לנדא
R. Pinchas Kamenetzer and the Rabbi of Savran were friends. The Rabbi of Savran became a Rebbe.1 R. Pinchas asked him “Why did you suddenly become a Rebbe?” He replied, “If there is a pile of wheat and Jews put aside some, their tithe becomes holy. Jews chose me so I became holy.”
I.F.
Pinchas Landau
ר' פנחס קומעניצער קאמענעצער און דער סאווראנער רב זענען געווען חברים. איז דער סאווראנער רב געווארען {חסידים} [רבי]. האט אים ר' פנחס געפרעגט: וואס פלוצלונג ביסט דו געווארען א רבי?
האט ער אים געענטפערט. עס ליגט א קופע ווייץ און יידען שיידן שאלען אב, וועט זייערע תרומה הייליג. מיך האבען יידען אבג אויסגעקליבען, בין איך געווארען הייליג.
י.פ) פנחס לאנדא
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.