אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
כשהרבי מסדיגורה נפטר אז הרבי מצ'ורטקוב רצה לקחת את הנשיאות של כולל וואהלין. אולם הרבנים פסקו שמצוות צדקה של אדם עוברת בירושה אלא אם היורש מוחזק רשע חס וחלילה. לכן, הנשיאות עוברת אל הרבי מבויאן, ר' יצחק פרידמן.
י.פ.
הרבי ממעז'יבוז'
When the Sadagurer Rebbe passed away the Chortkover wished to take over the presidency of the Kollel Volhynia.
However, rabbis decided that [running] a charitable cause is inherited unless that person is confirmed to be wicked, heaven forbid. Therefore, the presidency went to the Boyaner Rebbe, R. Isaac Friedman.
I.F.
Mezebizer Rebbe
אז דער סאדיגארער רבי איז נפטר געווארען האט דער טשארטקאווער געוואלט איבערנעמען דאס נשיאות פון כולל וואלין.
רבנים האבען אבער געפסק'נט אז ווען איינער [??? מילה חסירה] א מצווה פון צדקה גייט איבער בירושה סיידען דאס איינער איז מוחזק ח"ו אין רשעות. דאפאר איז דאס נשיאות איבערגעגאנגען צום באיאנער רבי'ן ר' יצחק פרידמאן.
י.פ)
מעזשביזער רבי
כשהרבי מסדיגורה נפטר אז הרבי מצ'ורטקוב רצה לקחת את הנשיאות של כולל וואהלין. אולם הרבנים פסקו שמצוות צדקה של אדם עוברת בירושה אלא אם היורש מוחזק רשע חס וחלילה. לכן, הנשיאות עוברת אל הרבי מבויאן, ר' יצחק פרידמן.
י.פ.
הרבי ממעז'יבוז'
When the Sadagurer Rebbe passed away the Chortkover wished to take over the presidency of the Kollel Volhynia.
However, rabbis decided that [running] a charitable cause is inherited unless that person is confirmed to be wicked, heaven forbid. Therefore, the presidency went to the Boyaner Rebbe, R. Isaac Friedman.
I.F.
Mezebizer Rebbe
אז דער סאדיגארער רבי איז נפטר געווארען האט דער טשארטקאווער געוואלט איבערנעמען דאס נשיאות פון כולל וואלין.
רבנים האבען אבער געפסק'נט אז ווען איינער [??? מילה חסירה] א מצווה פון צדקה גייט איבער בירושה סיידען דאס איינער איז מוחזק ח"ו אין רשעות. דאפאר איז דאס נשיאות איבערגעגאנגען צום באיאנער רבי'ן ר' יצחק פרידמאן.
י.פ)
מעזשביזער רבי
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.