אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
ר' פנחס מקאריץ לא רצה להרשות לר' מיכל'ע מזלאטשוב להיכנס אליו בגלל שר' מיכל'ע היה נסע לבקר את המגיד ולא את התולדות.
ר' פנחס חשב שזה שהמגיד נהייה רב במקומו של הבעש"ט הוא הסגת גבול משום שמתלמידיו המובהקים של הבעש"ט הרבנות הייתה צריכה להישאר אצל התולדות.
זה לא שלרבי מקאריץ היו ספקות בנוגע למגיד, אולם הוא החזיק בדעה שהרבנות צריכה להישאר אצל התולדות.
י.פ.
פנחס לאנדוי
R. Pinchas from Koretz refused to receive R. Mikhel of Zlotchov because he had gone to the Magid instead of the Toldot. R. Pinchas believed that the fact that the Magid succeeded the Besht was hasagat gevul (territorial encroachment), since as a talmid muvhak (close disciple), the rebbistive (rebbeship) should remain with the Toldot. R. Pinchas of Koretz did not express doubts about the Magid, but he felt that the succession belonged to the Toldot.
Y.F.
Pinchas Landau
ר' פנחס קאריצער האט נישט געוואלט אריינלאזען ר' מעכעלע זלאטשאווער צו אים, ווייל ר' מעכעלע איז געפארען צום מגיד, און נישט צום תולדות.
ר' פנחס האט געהאלטען דאס וואס דער מגיד איז געווארען רבי אויף דעם {בעשט} [בעשט'ס] ארט הייסט הסגת גבול – ווייל אלס תלמיד מובהק פון דעם בעש"ט האט די רביסטווע געדארפט בלייבען ביי דעם תולדות.
נישט אז דער קאריצער האט ח"ו געהאט אויסצוזעצען שאלות אויף דעם מגיד אבער ער האט געהאלטען דאס בלייבען רבי קומט דעם תולדות
י.פ)
פנחס לאנדוי
ר' פנחס מקאריץ לא רצה להרשות לר' מיכל'ע מזלאטשוב להיכנס אליו בגלל שר' מיכל'ע היה נסע לבקר את המגיד ולא את התולדות.
ר' פנחס חשב שזה שהמגיד נהייה רב במקומו של הבעש"ט הוא הסגת גבול משום שמתלמידיו המובהקים של הבעש"ט הרבנות הייתה צריכה להישאר אצל התולדות.
זה לא שלרבי מקאריץ היו ספקות בנוגע למגיד, אולם הוא החזיק בדעה שהרבנות צריכה להישאר אצל התולדות.
י.פ.
פנחס לאנדוי
R. Pinchas from Koretz refused to receive R. Mikhel of Zlotchov because he had gone to the Magid instead of the Toldot. R. Pinchas believed that the fact that the Magid succeeded the Besht was hasagat gevul (territorial encroachment), since as a talmid muvhak (close disciple), the rebbistive (rebbeship) should remain with the Toldot. R. Pinchas of Koretz did not express doubts about the Magid, but he felt that the succession belonged to the Toldot.
Y.F.
Pinchas Landau
ר' פנחס קאריצער האט נישט געוואלט אריינלאזען ר' מעכעלע זלאטשאווער צו אים, ווייל ר' מעכעלע איז געפארען צום מגיד, און נישט צום תולדות.
ר' פנחס האט געהאלטען דאס וואס דער מגיד איז געווארען רבי אויף דעם {בעשט} [בעשט'ס] ארט הייסט הסגת גבול – ווייל אלס תלמיד מובהק פון דעם בעש"ט האט די רביסטווע געדארפט בלייבען ביי דעם תולדות.
נישט אז דער קאריצער האט ח"ו געהאט אויסצוזעצען שאלות אויף דעם מגיד אבער ער האט געהאלטען דאס בלייבען רבי קומט דעם תולדות
י.פ)
פנחס לאנדוי
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.