אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
[ספר] הצורף מוורשה נערך [נאסף] על ידי צורף מוורשה ושם תיאר את תבנית המנורה.
אבל הבעש"ט אמר: "למרות שלצורף הייתה נשמה מבלצאל, ולבצלאל הראו [את המנורה] מהשמים, למרות זאת אנו אומרים: תורה – 'לא בשמים היא'. אנו יודעים שהתבנית של המנורה לא הייתה כך."
י.פ.
פנחס לאנדוי
The [manuscript of the] Tzoref from Warsaw was compiled by a goldsmith from Warsaw and there [In the Sefer Ha-Zoref ] it describes the design of the Menorah.
However, the Besht said that although the Tzoref had the soul of Bezalel1 and Bezalel was shown [the design of the Menora]2 from heaven, nevertheless, we say: Torah is not in heaven. We know that the design of the Menora was different.
I.F.
Pinchas Landau
דעם צורף פון ווארשא האט {צוזאמענגעשטעל} [צוזאמענגעשטעלט] א גאלד-שמידט פון ווארשא און דארטען ווערד באשריבען תבנית המנורה.
דער בעש"ט האט אבער געזאגט – חאטש דאס דער צורף האט געהאט די נשמה פון בצלאל און בצלאל האט מען דאך געוויזען פונ'ם הימעל. זאגען מיר: תורה לא בשמים היא. מיר ווייסען דאס די תבנית פון דער מנורה איז נישט אזוי געווען.
י.פ)
פנחס לאנדוי
[ספר] הצורף מוורשה נערך [נאסף] על ידי צורף מוורשה ושם תיאר את תבנית המנורה.
אבל הבעש"ט אמר: "למרות שלצורף הייתה נשמה מבלצאל, ולבצלאל הראו [את המנורה] מהשמים, למרות זאת אנו אומרים: תורה – 'לא בשמים היא'. אנו יודעים שהתבנית של המנורה לא הייתה כך."
י.פ.
פנחס לאנדוי
The [manuscript of the] Tzoref from Warsaw was compiled by a goldsmith from Warsaw and there [In the Sefer Ha-Zoref ] it describes the design of the Menorah.
However, the Besht said that although the Tzoref had the soul of Bezalel1 and Bezalel was shown [the design of the Menora]2 from heaven, nevertheless, we say: Torah is not in heaven. We know that the design of the Menora was different.
I.F.
Pinchas Landau
דעם צורף פון ווארשא האט {צוזאמענגעשטעל} [צוזאמענגעשטעלט] א גאלד-שמידט פון ווארשא און דארטען ווערד באשריבען תבנית המנורה.
דער בעש"ט האט אבער געזאגט – חאטש דאס דער צורף האט געהאט די נשמה פון בצלאל און בצלאל האט מען דאך געוויזען פונ'ם הימעל. זאגען מיר: תורה לא בשמים היא. מיר ווייסען דאס די תבנית פון דער מנורה איז נישט אזוי געווען.
י.פ)
פנחס לאנדוי
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.