אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
כששאלו את ה'חידושי הרי"ם' אם לבנות לו אוהל [=מבנה מעל קברו], הוא ענה:
"ממה נפשך אין צורך באוהל: אם לא מדובר באדם גדול, אין צורך לעשות לו אוהל, ואם הוא דווקא כן צדיק אז לוקחים אותו לארץ ישראל – ולכן בכל מקרה אין צורך לעשות אוהל."
י.פ.
הרבי מצאנז
When they inquired from the Hidushei HaRim whether they should construct an ohel (a structure erected over a grave – a mausoleum) for him, he replied, "There is no need for an ohel. For if one is not a great individual, they are not deserving of an ohel. However, if one is indeed a zaddik (saint), they will be taken to the Holy Land, so there is no purpose in having an ohel."
Y.F.
Sanzer Rebbe
דעם חידושי הרי"ם האט מען געפרעגט צו זאל מען אים בויען אן אהל.
האט ער געענטפערט: סיי ווי סיי דארף מען נישט קיין אהל. אויב מען איז נישט קיין גרויסער מענש איז מען נישט ווערט קיין אהל – און אויב מען איז טאקי יא א צדיק נעמט מען צו נאך ארץ ישראל – און צו וואס דארף מען דאן אן אהל.
י.פ)
סאנצער רבי
כששאלו את ה'חידושי הרי"ם' אם לבנות לו אוהל [=מבנה מעל קברו], הוא ענה:
"ממה נפשך אין צורך באוהל: אם לא מדובר באדם גדול, אין צורך לעשות לו אוהל, ואם הוא דווקא כן צדיק אז לוקחים אותו לארץ ישראל – ולכן בכל מקרה אין צורך לעשות אוהל."
י.פ.
הרבי מצאנז
When they inquired from the Hidushei HaRim whether they should construct an ohel (a structure erected over a grave – a mausoleum) for him, he replied, "There is no need for an ohel. For if one is not a great individual, they are not deserving of an ohel. However, if one is indeed a zaddik (saint), they will be taken to the Holy Land, so there is no purpose in having an ohel."
Y.F.
Sanzer Rebbe
דעם חידושי הרי"ם האט מען געפרעגט צו זאל מען אים בויען אן אהל.
האט ער געענטפערט: סיי ווי סיי דארף מען נישט קיין אהל. אויב מען איז נישט קיין גרויסער מענש איז מען נישט ווערט קיין אהל – און אויב מען איז טאקי יא א צדיק נעמט מען צו נאך ארץ ישראל – און צו וואס דארף מען דאן אן אהל.
י.פ)
סאנצער רבי
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.