אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
הזקן מהוסיאטין לא הראה שום תנועה של חיות אפילו בטישים של פורים ושמחת תורה. חששו שהוא בתהליכים של התפשטות הנפש. מרוב חשש החסידים התחילו לשיר ולמחוא כפיים עם כפות ומזלגות.
פעם אחת היה כזה פחד שקראו לרבנית שתתן לו דחיפה ותעורר אותו.
י. פ.
יעקב טייטעלבוים
Even during the festive holidays of Purim and Simkhat Torah, at the tish (spiritual meal) of the Elder Husyatiner, the latter did not exhibit any movements associated with being alive. They feared his experiences of hitpashtut haNefesh (ascent of the soul). Apprehensively, the hasidim began singing and clapping with spoons and forks. On one occasion, there was so much fear that they even summoned the rebbetzin to push him and revive him.
Y.F.
Yaakov Teitelbaum
פור אפילו פורים און שמחת תורה ביי די טישען האט מען נישט געזען קיין שום תנועה פון א {לעבעדיגט } [לעבעדיגן]מענשען פון דעם אלטען הוסיאטינער.
מען האט מורא געהאט פון התפשטות הנפש.
חסידים האבען פאר מורא אנגעהויבען צו זינגען און קלאפען מיט די לעפעלן און גאבעלן.
איינמאל איז געווען אזא שרעק אז מען גערופען די רביצין זי זאל אים געבען א שאקל און אים אויף מונטערן.
י.פ)
יעקב טייטעלבוים
הזקן מהוסיאטין לא הראה שום תנועה של חיות אפילו בטישים של פורים ושמחת תורה. חששו שהוא בתהליכים של התפשטות הנפש. מרוב חשש החסידים התחילו לשיר ולמחוא כפיים עם כפות ומזלגות.
פעם אחת היה כזה פחד שקראו לרבנית שתתן לו דחיפה ותעורר אותו.
י. פ.
יעקב טייטעלבוים
Even during the festive holidays of Purim and Simkhat Torah, at the tish (spiritual meal) of the Elder Husyatiner, the latter did not exhibit any movements associated with being alive. They feared his experiences of hitpashtut haNefesh (ascent of the soul). Apprehensively, the hasidim began singing and clapping with spoons and forks. On one occasion, there was so much fear that they even summoned the rebbetzin to push him and revive him.
Y.F.
Yaakov Teitelbaum
פור אפילו פורים און שמחת תורה ביי די טישען האט מען נישט געזען קיין שום תנועה פון א {לעבעדיגט } [לעבעדיגן]מענשען פון דעם אלטען הוסיאטינער.
מען האט מורא געהאט פון התפשטות הנפש.
חסידים האבען פאר מורא אנגעהויבען צו זינגען און קלאפען מיט די לעפעלן און גאבעלן.
איינמאל איז געווען אזא שרעק אז מען גערופען די רביצין זי זאל אים געבען א שאקל און אים אויף מונטערן.
י.פ)
יעקב טייטעלבוים
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.