אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
לאחר פטירתו של הזקן [=הרבי הראשון] מסדיגורה, הייתה מחלוקת קטנה בין החסידים של ר' יצחק, הבן הבכור שלאחר מכן עבר לבויאן, לבין החסידים של אחיו, ר' ישראל שנשאר בסדיגורה.
חסידי סדיגורה נהגו לצעוק בבית הכנסת שלהם בשמחת תורה את הפסוק 'אשריך ישראל' [דברים לג, כט] בניגוד אליהם, חסידי בויאן נהגו לצעוק בזמן קריאת התורה [פרשת וירא] 'כי ביצחק יקרא לך זרע' [בראשית כא, יב].
י.פ.
חסיד בויאן
After the passing of the elder Sadagurer, there was a bit of a controversy among the followers of R. Isaac, the firstborn who later moved to Boyan, and the followers of his brother R. Israel who remained in Sadagura.
Sadagurer Hasidim used to yell out in their synagogues [shtibelekh] during Simhat Torah the verse “Happy art thou, O Israel” [Deut. 33:29]. Conversely, the Boyaner Hasidim used to yell out during the Torah reading “[In] Isaac shall seed be called to thee” [Gen. 21:12].
I.F.
Boyaner Hasid
נאך דעם הסתלקות פון דעם אלטען סאדאגארען איז געווען א שטיקעל מחלוקת צווישען די חסידים פון ר' יצחק דעם בכור וואס האט זיך שפעטער הערויסגעצוגען נאך באיאן און די חסידים פון זיין ברודער ר' ישראל וואס איז געבליבען אין סאדאגארא.
סאדאגארער חסידים פלעגען אין זייערע שטיבלעך אויס שרייען ביי שמחת תורה דעם פסוק אשרך ישראל.
פארקערט די באיאנער חסידים פלעגען אויסשרייען ביים לענען [כי ב]"יצחק יקרא לך זרע"
י.פ)
באיאנער חסיד
לאחר פטירתו של הזקן [=הרבי הראשון] מסדיגורה, הייתה מחלוקת קטנה בין החסידים של ר' יצחק, הבן הבכור שלאחר מכן עבר לבויאן, לבין החסידים של אחיו, ר' ישראל שנשאר בסדיגורה.
חסידי סדיגורה נהגו לצעוק בבית הכנסת שלהם בשמחת תורה את הפסוק 'אשריך ישראל' [דברים לג, כט] בניגוד אליהם, חסידי בויאן נהגו לצעוק בזמן קריאת התורה [פרשת וירא] 'כי ביצחק יקרא לך זרע' [בראשית כא, יב].
י.פ.
חסיד בויאן
After the passing of the elder Sadagurer, there was a bit of a controversy among the followers of R. Isaac, the firstborn who later moved to Boyan, and the followers of his brother R. Israel who remained in Sadagura.
Sadagurer Hasidim used to yell out in their synagogues [shtibelekh] during Simhat Torah the verse “Happy art thou, O Israel” [Deut. 33:29]. Conversely, the Boyaner Hasidim used to yell out during the Torah reading “[In] Isaac shall seed be called to thee” [Gen. 21:12].
I.F.
Boyaner Hasid
נאך דעם הסתלקות פון דעם אלטען סאדאגארען איז געווען א שטיקעל מחלוקת צווישען די חסידים פון ר' יצחק דעם בכור וואס האט זיך שפעטער הערויסגעצוגען נאך באיאן און די חסידים פון זיין ברודער ר' ישראל וואס איז געבליבען אין סאדאגארא.
סאדאגארער חסידים פלעגען אין זייערע שטיבלעך אויס שרייען ביי שמחת תורה דעם פסוק אשרך ישראל.
פארקערט די באיאנער חסידים פלעגען אויסשרייען ביים לענען [כי ב]"יצחק יקרא לך זרע"
י.פ)
באיאנער חסיד
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.