אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
פעם ר' ברוך ממעז'יבוז' אמר את הדרשה הבאה: את המשפט "היינו הך למה לי למיתני?" הוא פירש כך: "'היינו הך' – אם תוקפים אותנו ככה – 'למה לי למיתני' – למה גם הורגים אותנו?"
י.פ.
הרב קעלעמער
R. Baruch of Medzibuz once said the following saying (vort) [based on two Talmudic phrases]: “This is that; what need is there to teach this (haynu hakh; lamah li lemitnei)?” He interpreted it as follows: “Thus to strike” (hainu hakh) – if they strike us so – “What need is there to kill me” (lamah lei le-miteni) – why do they kill us as well?
I.F.
Rabbi Kelemer
ר' ברוך מעזשביזשער האט אמאל געזאגט דאס ווארט:
היינו הך למה לי למיתני: האט ער אזוי געטייטשט:
היינו הך – אז מען שלאגט אונז אזוי – למה לי למיתני – וואס הרגענט מען און קוילעט מען אונז נאך אויך.
י.פ) הרב קעלעמער
פעם ר' ברוך ממעז'יבוז' אמר את הדרשה הבאה: את המשפט "היינו הך למה לי למיתני?" הוא פירש כך: "'היינו הך' – אם תוקפים אותנו ככה – 'למה לי למיתני' – למה גם הורגים אותנו?"
י.פ.
הרב קעלעמער
R. Baruch of Medzibuz once said the following saying (vort) [based on two Talmudic phrases]: “This is that; what need is there to teach this (haynu hakh; lamah li lemitnei)?” He interpreted it as follows: “Thus to strike” (hainu hakh) – if they strike us so – “What need is there to kill me” (lamah lei le-miteni) – why do they kill us as well?
I.F.
Rabbi Kelemer
ר' ברוך מעזשביזשער האט אמאל געזאגט דאס ווארט:
היינו הך למה לי למיתני: האט ער אזוי געטייטשט:
היינו הך – אז מען שלאגט אונז אזוי – למה לי למיתני – וואס הרגענט מען און קוילעט מען אונז נאך אויך.
י.פ) הרב קעלעמער
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.