אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
ר' שלמה לוצקר היה אחד מתלמידיו של המגיד ממזריטש. הוא היה המשמש שלו, והמגיד בעצמו ביקש ממנו לכתוב את מאמריו ודברי תורתו. ראה בהקדמה לליקוטי אמרים.
שם כתוב גם על הדרך בה הבעש"ט והמגיד למדו עם התלמידים שלהם.
י.פ.
הרבי מצאנז
הרב רוטנברג
R. Shlomo Lutzker was one of the students of the Magid of Mezritch. He was his assistant and the Magid asked him to transcribe his talks and words of Torah. See the introduction to Likkutei Amarim.
The book also describes how the Besht and the Magid studied with their students.
I.F.
Sanzer Rebbe
Rabbi Rotenberg
ר' שלמה לוצקער איז געווען איינער פון די תלמידים פונ'ם מגיד ממעזריטש. ער איז געווען א משמש בקודש ביי אים און דער מגיד האט אים אליין געהייסען ער זאל איבערשרייבען זיינע מאמרים און דברי תורה. זע הקדמה צו ליקוטי אמרים.
דארטען שטייט אויך באשריבען דעם דרך ווי אזוי דער בעש"ט און דער מגיד האבען געלערנט מיט זייערע תלמידים.
י.פ)
סאנזער רבי
הרב ראטענבערג
ר' שלמה לוצקר היה אחד מתלמידיו של המגיד ממזריטש. הוא היה המשמש שלו, והמגיד בעצמו ביקש ממנו לכתוב את מאמריו ודברי תורתו. ראה בהקדמה לליקוטי אמרים.
שם כתוב גם על הדרך בה הבעש"ט והמגיד למדו עם התלמידים שלהם.
י.פ.
הרבי מצאנז
הרב רוטנברג
R. Shlomo Lutzker was one of the students of the Magid of Mezritch. He was his assistant and the Magid asked him to transcribe his talks and words of Torah. See the introduction to Likkutei Amarim.
The book also describes how the Besht and the Magid studied with their students.
I.F.
Sanzer Rebbe
Rabbi Rotenberg
ר' שלמה לוצקער איז געווען איינער פון די תלמידים פונ'ם מגיד ממעזריטש. ער איז געווען א משמש בקודש ביי אים און דער מגיד האט אים אליין געהייסען ער זאל איבערשרייבען זיינע מאמרים און דברי תורה. זע הקדמה צו ליקוטי אמרים.
דארטען שטייט אויך באשריבען דעם דרך ווי אזוי דער בעש"ט און דער מגיד האבען געלערנט מיט זייערע תלמידים.
י.פ)
סאנזער רבי
הרב ראטענבערג
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.