אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
ברשותו של הרבי מצאנז יש העתקה של העתקה של מכתב שהבעש"ט כתב בעצמו לר' גרשון מקיטוב.
במכתב כתוב: בדרכי לאפטא, עברתי בתוך עיירה שם פגשתי שני צעירים שלמדו בבית הכנסת. הם התווכחו על עניין אחד בהלכה. אחד מהצעירים נקרא ר' יחזקאל ואני בטוח שהוא יהיה מורה הוראה בישראל (הוא הנודע ביהודה).
המכתב הועתק ממכתב שהיה שייך לנכד של הבעש"ט.
י.פ.
הרבי מצאנז
הרב רוטנברג
In the possession of the Sanzer1 [Rebbe] there is a copy of a copy of a letter written by the Besht in his own handwriting to R. Gershon Kitiver.
The letter states: On my way to Apt I passed by a Shtetl where I met two young men studying in the Synagogue. They were arguing regarding a Halachic matter. One of the young men is called R. Yechezkel and I am sure that he will be a Halachic authority in Israel (this is the Noda be-Yehuda).
This letter is a copy of a letter that belonged to a grandchild of the Besht.
I.F.
Sanzer Rebbe
Rabbi Rotenberg
ביים סאנזער אין באזיץ איז אן העתקה פון אן העתקה פון א בריף וואס דער בעש"ט מיט זיין אייגען כתב יד האט געשריבען ר' גרשון קיטיווער.
אין דעם בריף שטייט: בעברי בדרך {קיי} [קיין] אפט בין איך דארכגעפוהרען א שטעטעל ווי איך האב געטראפען צוויי יונגע לייט לערנען אין שוהל. זיי האבען זיך געשפארט וועגען אן ענין אין גמרא בהלכה. איינער פון די יונגע לייט הייסט ר' יחזקאל און איך בין זעכער דאס ער וועט זיין א מורה הוראה בישראל (דאס איס דער נודע ביהודה)
דער בריף אג איז מעתיק געווארען פון א בריף וואס האט באלאנגט צו אן עניקעל פונ'ם בעש"ט
י.פ)
סאנזער רבי
הרב ראטענבערג
ברשותו של הרבי מצאנז יש העתקה של העתקה של מכתב שהבעש"ט כתב בעצמו לר' גרשון מקיטוב.
במכתב כתוב: בדרכי לאפטא, עברתי בתוך עיירה שם פגשתי שני צעירים שלמדו בבית הכנסת. הם התווכחו על עניין אחד בהלכה. אחד מהצעירים נקרא ר' יחזקאל ואני בטוח שהוא יהיה מורה הוראה בישראל (הוא הנודע ביהודה).
המכתב הועתק ממכתב שהיה שייך לנכד של הבעש"ט.
י.פ.
הרבי מצאנז
הרב רוטנברג
In the possession of the Sanzer1 [Rebbe] there is a copy of a copy of a letter written by the Besht in his own handwriting to R. Gershon Kitiver.
The letter states: On my way to Apt I passed by a Shtetl where I met two young men studying in the Synagogue. They were arguing regarding a Halachic matter. One of the young men is called R. Yechezkel and I am sure that he will be a Halachic authority in Israel (this is the Noda be-Yehuda).
This letter is a copy of a letter that belonged to a grandchild of the Besht.
I.F.
Sanzer Rebbe
Rabbi Rotenberg
ביים סאנזער אין באזיץ איז אן העתקה פון אן העתקה פון א בריף וואס דער בעש"ט מיט זיין אייגען כתב יד האט געשריבען ר' גרשון קיטיווער.
אין דעם בריף שטייט: בעברי בדרך {קיי} [קיין] אפט בין איך דארכגעפוהרען א שטעטעל ווי איך האב געטראפען צוויי יונגע לייט לערנען אין שוהל. זיי האבען זיך געשפארט וועגען אן ענין אין גמרא בהלכה. איינער פון די יונגע לייט הייסט ר' יחזקאל און איך בין זעכער דאס ער וועט זיין א מורה הוראה בישראל (דאס איס דער נודע ביהודה)
דער בריף אג איז מעתיק געווארען פון א בריף וואס האט באלאנגט צו אן עניקעל פונ'ם בעש"ט
י.פ)
סאנזער רבי
הרב ראטענבערג
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.