לרכישת הספר

חסידים עד הקצה

על הספר

"העיקר הוא לעמול על האמת. בשיטה זו החל 'היהודי הקדוש', אבל בקוצק עיינו בה יותר ויותר, עד הקצה" (אברהם יהושע השל). חסידים עד הקצה – כך תיאר הרבי מקוצק את ייחודה של חבורת חסידיו, החבורה שהביאה לשיא את "המרד הקדוש" שהתחולל בחסידות פולין לפני כמאתיים שנה. חבורה פלאית זו קמה לתחייה בספר שלפניכם. סיפורם נוצר באש, נשרף באש ועלה באש השמיימה – אך שרד ביידיש, והינה הוא לפניכם בתרגום לעברית.

סיפורם של גיבורי קוצק: מלובלין ועד איזביצה מסופר כאן בסגנון העסיסי האופייני ליידיש, בדגש אישי המאיר את דמויות גיבוריו, ובפרשנות עמוקה המדגישה את היסוד המהפכני השוזר אותו. הספר פותח בילדותו של הרבי מקוצק ובסיפור הצטרפותו למרד של "היהודי" נגד "החוזה"; ממשיך ומתאר את תקופת המרד תחת מנהיגותו של רבי שמחה בונים; מרחיב על הקצנת המרד בהובלת הרבי מקוצק עצמו; וחותם בהסבר קיצו של המרד – עקב הסתגרות הרבי מקוצק בחדרו למשך עשרים שנה, ונוכח המרד נגד המרד שהוביל תלמידו, רבי מרדכי יוסף, בעל מי השלוח. הטלטלות המרתקות שעוברות על חסידות קוצק נובעות מדרישת האמת שנמצאת בבסיסה: דבקות עמוקה ובלתי מתפשרת, שבזכותה אישם של גיבורי קוצק ממשיכה להאיר עד עצם היום הזה.

על המחבר

אברהם יהושע השל (1972-1907נודע בתור פילוסוף יהודי־אמריקני ופעיל חברתי, אך ראה את עצמו בתור "האחרון מדור, אולי היהודי האחרון מוורשה, שנשמתו חיה במז׳יבוז׳ ומוחו בקוצק". ספרו חסידים עד הקצה מציג את תורת הרבי מקוצק במבט פנורמי רב־דורי.

הספר יוצא לאור בתרגומם של פרופ' דניאל רייזר ואיתאל בארי (מיידיש לעברית), ובעריכתו של ד"ר דרור בונדי

לרכישת הספר