אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
ר’ נחום מצ’רנוביל היה עני ואביון. הוא היה מגיד בפראהבישט. הרווח השבועי שלו היה 5 זהובים, ששווים ל 75 קופיקות.
פעם אחת, הוא נסע לצ’רנוביל והרשים את אנשי העיר מאוד. נתנו לו קפוטה [=מעיל ארוך] ואדרת [מעיל עליון נוסף] והבטיחו לו 2 רובלים בשבוע [אם ישאר שם בתפקיד]. כשר’ נחום חזר לפראהבישט הוא ביקש מאנשי העיר שירשו לו לקבל את המשרה החדשה [שהוצעה לו] בצ’רנוביל ובעלי הבתים הסכימו. הוא ביקש מהם גם שיחשבו על ילדיו.
י.פ.
פנחס לאנדוי
R. Nachum Chernobyler was a pauper. He was a magid [preacher] in Prohobisht. His weekly salary was 5 gulden – which equaled 75 kopeks.
Once he traveled to Chernobyl and he duly impressed the balebatim [householders] of the city. They gave him a caftan and overcoat and promised him [a salary of] two rubles per week. When R. Nachum returned to Prohobisht, he requested the balebatim to allow him to accept the new position in Chernobyl. The balebatim agreed. He also asked that they consider his children.
I.F.
Pinchas Landau
ר’ נחום טשערנאבעלער איז געווען אן עני ואביון. ער איז געווען א מגיד אין פראהאבישט. זיין וואכענטליכער געהאלט איז געווען 5 גולדען – וואס האט באטראפען 75 קאפעקעס.
איינמאל איז ער געפארען קיין טשערנאביל און ער האט שטארק אויסגעמאכט ביי די בעלי בתים פון דער שטאדט. מען האט אים געגעבען א קאפאטע און אן אויבערמאנטעל און צוגעזאגט 2 רובעל א וואך.
אז ר’ נחום איז צוריקגעפארען קיין פראהאבישט האט ער געבעטען ביי זיינע בעלי בתים מען זאל אים לאזען אננעמען די נייע שטעלע אין טשערנאביל. די בעלי בתים האבען מסכים געווען.
ער האט געבעטען אויך געבעטען מען זאל אין זין האבען זיינע קינדער.
י.פ)
פנחס לאנדוי
ר’ נחום מצ’רנוביל היה עני ואביון. הוא היה מגיד בפראהבישט. הרווח השבועי שלו היה 5 זהובים, ששווים ל 75 קופיקות.
פעם אחת, הוא נסע לצ’רנוביל והרשים את אנשי העיר מאוד. נתנו לו קפוטה [=מעיל ארוך] ואדרת [מעיל עליון נוסף] והבטיחו לו 2 רובלים בשבוע [אם ישאר שם בתפקיד]. כשר’ נחום חזר לפראהבישט הוא ביקש מאנשי העיר שירשו לו לקבל את המשרה החדשה [שהוצעה לו] בצ’רנוביל ובעלי הבתים הסכימו. הוא ביקש מהם גם שיחשבו על ילדיו.
י.פ.
פנחס לאנדוי
R. Nachum Chernobyler was a pauper. He was a magid [preacher] in Prohobisht. His weekly salary was 5 gulden – which equaled 75 kopeks.
Once he traveled to Chernobyl and he duly impressed the balebatim [householders] of the city. They gave him a caftan and overcoat and promised him [a salary of] two rubles per week. When R. Nachum returned to Prohobisht, he requested the balebatim to allow him to accept the new position in Chernobyl. The balebatim agreed. He also asked that they consider his children.
I.F.
Pinchas Landau
ר’ נחום טשערנאבעלער איז געווען אן עני ואביון. ער איז געווען א מגיד אין פראהאבישט. זיין וואכענטליכער געהאלט איז געווען 5 גולדען – וואס האט באטראפען 75 קאפעקעס.
איינמאל איז ער געפארען קיין טשערנאביל און ער האט שטארק אויסגעמאכט ביי די בעלי בתים פון דער שטאדט. מען האט אים געגעבען א קאפאטע און אן אויבערמאנטעל און צוגעזאגט 2 רובעל א וואך.
אז ר’ נחום איז צוריקגעפארען קיין פראהאבישט האט ער געבעטען ביי זיינע בעלי בתים מען זאל אים לאזען אננעמען די נייע שטעלע אין טשערנאביל. די בעלי בתים האבען מסכים געווען.
ער האט געבעטען אויך געבעטען מען זאל אין זין האבען זיינע קינדער.
י.פ)
פנחס לאנדוי
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.