אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
[הערה: פרגמנט. נמחק בכתב היד]
העובדה– שלמרות שהיהודי הקדוש הגיע ללובלין [=לחוזה מלובלין] כתלמיד – וחשש לקבל קוויטלים בעצמו בלובלין גופא – הוא היה ממש מוקף באלפי חסידים שלא עזבו אותו לנפשו.
[Note: a fragment. Crossed out in the manuscript]
The fact [is] that although the Yid ha-Kadosh traveled to the Lubliner as a student – and was afraid to take Kvitlach in Lublin itself – he was literally surrounded by thousands of Hasidim who did not leave him alone.
[הערה: פרגמנט. נמחק בכתב היד]
דער פאקט – דאס חאטש אז דער ייד הקדוש איז געקומען צום אים לובלינער בתורת תלמיד – און האט מורא געהאט אין לובלין גופא צו נעמען קוויטלעך – איז ער ממש באלאגערט געווארען פון טויזענדע חסידים וואס האבען אים נישט אפגעלאזט
[הערה: פרגמנט. נמחק בכתב היד]
העובדה– שלמרות שהיהודי הקדוש הגיע ללובלין [=לחוזה מלובלין] כתלמיד – וחשש לקבל קוויטלים בעצמו בלובלין גופא – הוא היה ממש מוקף באלפי חסידים שלא עזבו אותו לנפשו.
[Note: a fragment. Crossed out in the manuscript]
The fact [is] that although the Yid ha-Kadosh traveled to the Lubliner as a student – and was afraid to take Kvitlach in Lublin itself – he was literally surrounded by thousands of Hasidim who did not leave him alone.
[הערה: פרגמנט. נמחק בכתב היד]
דער פאקט – דאס חאטש אז דער ייד הקדוש איז געקומען צום אים לובלינער בתורת תלמיד – און האט מורא געהאט אין לובלין גופא צו נעמען קוויטלעך – איז ער ממש באלאגערט געווארען פון טויזענדע חסידים וואס האבען אים נישט אפגעלאזט
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.