אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
הרבי מסאווראן חלק על ר’ שלמה קלוגער בעניין שוחט אחד בשם ר’ לעבצו מברדיטשב.
ר’ שלמה קלוגער אסר את שחיטתו והרבי מסאווראן התיר אותה. פעם אחת, כשהרבי מסאווראן הגיע לברדיטשב הוא אכל מהשחיטה שלו.
כשר’ שלמה קלוגער שמע על כך הוא אמר: “מה שהרבי מסאווראן אכל הוא בוודאי כשר, אולם מה ששאר האנשים אוכלים משחיטתו של אותו שוחט, זה בוודאי טרף.”
י.פ.
הרבי מטולנא
The Rabbi of Savran and R. Shlomo Kluger had a dispute regarding a ritual slaughterer (shokhet) named R. Lebtzu from Berditchev. R. Shlomo Kluger considered the meat from R. Lebtzu’s slaughter to be forbidden, but the Rabbi of Savran deemed it permissible. Subsequently, the Rabbi of Savran visited Berditchev and partook of the meat. Upon learning of this, R. Shlomo Kluger stated, “The meat consumed by the Rabbi of Savran is certainly kosher, but the meat being consumed by the general public is not.”
Y.F.
Tolner Rebbe
דער סאווראנער רב האט געהאט א מחלוקת מיט ר’ שלמה קלוגער איבער א שוחט ר’ לעבצו אין בערדיטשעוו.
ר’ שלמה קלוגער האט דעם שוחט געאסר’ט און דער סאווראנער רב האט אים מתיר געמאכט און אז דער סאווראנער רב איז איינמאל געקומען נאך בערדישטעוו האט ער געגעסען פון זיין שחיטה.
אז ר’ שלמה קלוגער האט געהערט פון דעם האט ער געזאגט: וואס דער סאווראנער רב האט געגעסען איז אוודאי געווען כשר אבער וואס די וועלט עסט פון דעם שוחט’ס שחיטה איז זעכער טריפה.
י. פ)
טאלנער רבי
הרבי מסאווראן חלק על ר’ שלמה קלוגער בעניין שוחט אחד בשם ר’ לעבצו מברדיטשב.
ר’ שלמה קלוגער אסר את שחיטתו והרבי מסאווראן התיר אותה. פעם אחת, כשהרבי מסאווראן הגיע לברדיטשב הוא אכל מהשחיטה שלו.
כשר’ שלמה קלוגער שמע על כך הוא אמר: “מה שהרבי מסאווראן אכל הוא בוודאי כשר, אולם מה ששאר האנשים אוכלים משחיטתו של אותו שוחט, זה בוודאי טרף.”
י.פ.
הרבי מטולנא
The Rabbi of Savran and R. Shlomo Kluger had a dispute regarding a ritual slaughterer (shokhet) named R. Lebtzu from Berditchev. R. Shlomo Kluger considered the meat from R. Lebtzu’s slaughter to be forbidden, but the Rabbi of Savran deemed it permissible. Subsequently, the Rabbi of Savran visited Berditchev and partook of the meat. Upon learning of this, R. Shlomo Kluger stated, “The meat consumed by the Rabbi of Savran is certainly kosher, but the meat being consumed by the general public is not.”
Y.F.
Tolner Rebbe
דער סאווראנער רב האט געהאט א מחלוקת מיט ר’ שלמה קלוגער איבער א שוחט ר’ לעבצו אין בערדיטשעוו.
ר’ שלמה קלוגער האט דעם שוחט געאסר’ט און דער סאווראנער רב האט אים מתיר געמאכט און אז דער סאווראנער רב איז איינמאל געקומען נאך בערדישטעוו האט ער געגעסען פון זיין שחיטה.
אז ר’ שלמה קלוגער האט געהערט פון דעם האט ער געזאגט: וואס דער סאווראנער רב האט געגעסען איז אוודאי געווען כשר אבער וואס די וועלט עסט פון דעם שוחט’ס שחיטה איז זעכער טריפה.
י. פ)
טאלנער רבי
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.