אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
לא ר’ יוחנן מרחמסטריבקה ולא אח שלו ר’ יצחק מסקווירה, אמרו תורות.
פעם אחת ר’ יוחנן אמר: “העולם כולו יודע שאני ואחי, ר’ יצחק, יודעים יותר מכל אלו (מהרביים האחרים שאומרים תורה), אבל אנחנו לא אומרים אף תורה ואנחנו יודעים מדוע אנו לא אומרים”.
י.פ.
פנחס לנדאו
Neither R. Yohanan Rachmanstrivker nor his brother R. Isaac Skverer gave over teachings.
R. Yohanan once said: “The whole world knows that I and my brother R. Isaac know more than everybody (than the other rebbes who do give over teachings) but we do not give over teachings and we know why we do not do so.”
I.F.
Pinchas Landau
נישט ר’ יוחנן ראחמאנטריווקער און זיין ברודער ר’ יצחק סקווערער האבען געזאגט תורה.
ר’ יוחנן האט אמאל געזאגט: די גאנצע וועלט ווייס דאס איך און מיין ברודער ר’ יצחק קענען מער ווי זיי אלע (ווי די אנדערע רבי’ס וואס זאגען יא תורה) אבער מיר זאגען נישט קיין תורה און מיר ווייסען פארוואס מיר זאגען נישט.
י.פ)
פנחס לאנדוי
לא ר’ יוחנן מרחמסטריבקה ולא אח שלו ר’ יצחק מסקווירה, אמרו תורות.
פעם אחת ר’ יוחנן אמר: “העולם כולו יודע שאני ואחי, ר’ יצחק, יודעים יותר מכל אלו (מהרביים האחרים שאומרים תורה), אבל אנחנו לא אומרים אף תורה ואנחנו יודעים מדוע אנו לא אומרים”.
י.פ.
פנחס לנדאו
Neither R. Yohanan Rachmanstrivker nor his brother R. Isaac Skverer gave over teachings.
R. Yohanan once said: “The whole world knows that I and my brother R. Isaac know more than everybody (than the other rebbes who do give over teachings) but we do not give over teachings and we know why we do not do so.”
I.F.
Pinchas Landau
נישט ר’ יוחנן ראחמאנטריווקער און זיין ברודער ר’ יצחק סקווערער האבען געזאגט תורה.
ר’ יוחנן האט אמאל געזאגט: די גאנצע וועלט ווייס דאס איך און מיין ברודער ר’ יצחק קענען מער ווי זיי אלע (ווי די אנדערע רבי’ס וואס זאגען יא תורה) אבער מיר זאגען נישט קיין תורה און מיר ווייסען פארוואס מיר זאגען נישט.
י.פ)
פנחס לאנדוי
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.