אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
פעם אחת הרבי מרוז’ין אמר שבדיוק כמו שלמת אין שום גאווה בזמן שהוא שוכב על עגלת המתים, כך הוא, הרבי מרוז’ין – הוא לא מרגיש שום גאווה בזמן שהוא נוסע בכרכרה שלו.
את זה, הירש לעדערמאן שמע בעצמו מחמיו ששמע מחמיו שלו, שהיה שם.
י.פ.
הירש לעדערמאן
The Ruzhiner once said that just as a corpse has no pride when he lies on the hearse so too he, the Ruzhiner, has no pride when he rides his coach.
This Hirsh Lederman himself heard from his father-in-law who heard it from his father-in-law who was there.
I.F.
Hirsh Lederman
דער ריזשינער האט זיך אמאל אנגערופען, אז פונקט ווי א מת האט נישט קיין שום גאות בשעת ער ליגט אויף דעם טויטען וואגען אזוי האט ער, דער ריזשינער, נישט ק פילט נישט קיין גאות בשעת ער פארט אויף זיין קארעטע.
דאס האט הירש לעדערמאן אליין געהערט פון זיין שווער וואס האט געהערט פון זיין שווער וואס איז געווען דאביי.
י.פ) הירש לעדערמאן
פעם אחת הרבי מרוז’ין אמר שבדיוק כמו שלמת אין שום גאווה בזמן שהוא שוכב על עגלת המתים, כך הוא, הרבי מרוז’ין – הוא לא מרגיש שום גאווה בזמן שהוא נוסע בכרכרה שלו.
את זה, הירש לעדערמאן שמע בעצמו מחמיו ששמע מחמיו שלו, שהיה שם.
י.פ.
הירש לעדערמאן
The Ruzhiner once said that just as a corpse has no pride when he lies on the hearse so too he, the Ruzhiner, has no pride when he rides his coach.
This Hirsh Lederman himself heard from his father-in-law who heard it from his father-in-law who was there.
I.F.
Hirsh Lederman
דער ריזשינער האט זיך אמאל אנגערופען, אז פונקט ווי א מת האט נישט קיין שום גאות בשעת ער ליגט אויף דעם טויטען וואגען אזוי האט ער, דער ריזשינער, נישט ק פילט נישט קיין גאות בשעת ער פארט אויף זיין קארעטע.
דאס האט הירש לעדערמאן אליין געהערט פון זיין שווער וואס האט געהערט פון זיין שווער וואס איז געווען דאביי.
י.פ) הירש לעדערמאן
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.