אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
הראשון מהאדמו”רים החסידיים שהתנגדו בעוצמה למתנגדים ולאשכנזים היה הנועם אלימלך, ר’ אלימלך מליז’נסק. הוא גזר שצריך להיפרד מהמתנגדים והאשכנזים, כלומר שעליהם לעשות בתי כנסת ומניינים נפרדים משלהם, ולשכור שוחטים משלהם.
י.פ.
הרבי מצאנז
The first of the Hasidic rebbes to strongly oppose the mitnagedim [opponents of Hasidism] and Ashkenazim was [the author of] the No’am elimelekh, R. Elimelekh of Lizhensk [d.1787]. He decreed that they should separate from the opponents and Germans – that they should make their own separate synagogues and quorums and hire their own ritual slaughterers.
I.F.
Sanzer Rebbe
דער ערשטער פון די חסידישע רבי’ס וואס איז שטארק ארויסגעטרעטןאנטקעגן די מתנגדים און אשכנזים איז געווען דער נועם אלימלך פון ר’ אלימלך מליזענסק. ער האט גוזר געווען דאס מען זאל זיך אבטיילען פון די מתנגדים און אשכנזים – דאס מען זאל מאכען סעפאראטע און אייגענע שוהלען, מנינים און דינגן אייגענע שוחטים.
י.פ) סאנצער רבי
הראשון מהאדמו”רים החסידיים שהתנגדו בעוצמה למתנגדים ולאשכנזים היה הנועם אלימלך, ר’ אלימלך מליז’נסק. הוא גזר שצריך להיפרד מהמתנגדים והאשכנזים, כלומר שעליהם לעשות בתי כנסת ומניינים נפרדים משלהם, ולשכור שוחטים משלהם.
י.פ.
הרבי מצאנז
The first of the Hasidic rebbes to strongly oppose the mitnagedim [opponents of Hasidism] and Ashkenazim was [the author of] the No’am elimelekh, R. Elimelekh of Lizhensk [d.1787]. He decreed that they should separate from the opponents and Germans – that they should make their own separate synagogues and quorums and hire their own ritual slaughterers.
I.F.
Sanzer Rebbe
דער ערשטער פון די חסידישע רבי’ס וואס איז שטארק ארויסגעטרעטןאנטקעגן די מתנגדים און אשכנזים איז געווען דער נועם אלימלך פון ר’ אלימלך מליזענסק. ער האט גוזר געווען דאס מען זאל זיך אבטיילען פון די מתנגדים און אשכנזים – דאס מען זאל מאכען סעפאראטע און אייגענע שוהלען, מנינים און דינגן אייגענע שוחטים.
י.פ) סאנצער רבי
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.