אודות מכון המחקר
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.
ר’ נחום היה מגיד או רב בפרוהוביטש. הוא תמיד היה עני ואביון, אדם פשוט שהתהלך בבגדים קרועים ובלויים.
פעם אחת, הוא נסע לצ’רנוביל ומצא חן בעיני בעלי הבתים המקומיים. כשהם ראו את לבושו, הם הבטיחו לו שאם הוא יתקבל למשרה בצ’רנוביל, אז הם יתפרו לו מעיל ואדרת חדשים.
כשהוא חזר לפרוהוביטש בעלי הבתים שם הודו שאין להם הכסף בשביל הוצאות כאלה ושאם הוא יהיה מאושר בצ’רנוביל, הם יניחו לו [ללכת לשם].
כך הוא הפך להיות הרב בצ’רנוביל – ולפני שהוא העתיק את מושבו לצ’רנוביל הוא דרש שיתנו את מקומו לחתנו, ר’ אברהם אשר.
י.פ.
פנחס לאנדוי
R. Nachum served as a magid or rabbi in Prohobist and lived in a state of constant poverty. He attired himself in unadorned, shabby, and tattered garments. During a trip to Chernobyl, the balei batim (laymen) residing there formed a fondness for him. Upon seeing his worn-out attire, they proposed that if he were to assume a position in Chernobyl, they would provide him with a new kaftan and topcoat. Upon his return to Prohobist, the local balei batim admitted their inability to bear the financial burden, and that if he came across such good fortune in Chernobyl, they would release him. Thus, he went on to become the rabbi of Chernobyl, and before departing for his new position, he requested that his son-in-law, R. Avraham Asher, be appointed as his successor in Prohobist.
Y.F.
Pinchas Landau
ר’ נחום איז געווען מגיד אדער רב אין פרהאבישט. עראיז שטענדיק געווען אן עני ואביון פראסט געגאנגען [קריעה בליעה} [קרוע ובלוי] .
איינמאל איז ער געפורען קיין טשערנאביל – און ער האט שטארק געפאלען די דארטיגע בעלי בתים.
אז זיי האבען דערזען זיין אונטוען האבען זיי אים געבאטען דאס אויב ער וועט אננעמען די שטעלע אין טשערנאביל וועלען זיי אים אויפנייען א נייע קאפאטע און אן איבער ציער.
אז ער איז צוריקגעקומען קיין פראהאבישט האבען די דארטיקע בעלי בתים מודה געווען דאס זיי קענען נישט איינבייסען אזאלכע הוצאות און אויב עס מאכט זיך אים אזא “גליק” אין טשערנאביל וועלען זיי אים אבלאזען.
ער איז אזוי הערום געווארען רב אין טשערנאביל – און איידער ער איז האט זיך איבערצויגען נאך טשערנאביל
האט ער געבעטען דאס זיין פלאץ זאל מען איבערגעבען זיין איידעם ר’ אברהם אשר.
ר’ נחום היה מגיד או רב בפרוהוביטש. הוא תמיד היה עני ואביון, אדם פשוט שהתהלך בבגדים קרועים ובלויים.
פעם אחת, הוא נסע לצ’רנוביל ומצא חן בעיני בעלי הבתים המקומיים. כשהם ראו את לבושו, הם הבטיחו לו שאם הוא יתקבל למשרה בצ’רנוביל, אז הם יתפרו לו מעיל ואדרת חדשים.
כשהוא חזר לפרוהוביטש בעלי הבתים שם הודו שאין להם הכסף בשביל הוצאות כאלה ושאם הוא יהיה מאושר בצ’רנוביל, הם יניחו לו [ללכת לשם].
כך הוא הפך להיות הרב בצ’רנוביל – ולפני שהוא העתיק את מושבו לצ’רנוביל הוא דרש שיתנו את מקומו לחתנו, ר’ אברהם אשר.
י.פ.
פנחס לאנדוי
R. Nachum served as a magid or rabbi in Prohobist and lived in a state of constant poverty. He attired himself in unadorned, shabby, and tattered garments. During a trip to Chernobyl, the balei batim (laymen) residing there formed a fondness for him. Upon seeing his worn-out attire, they proposed that if he were to assume a position in Chernobyl, they would provide him with a new kaftan and topcoat. Upon his return to Prohobist, the local balei batim admitted their inability to bear the financial burden, and that if he came across such good fortune in Chernobyl, they would release him. Thus, he went on to become the rabbi of Chernobyl, and before departing for his new position, he requested that his son-in-law, R. Avraham Asher, be appointed as his successor in Prohobist.
Y.F.
Pinchas Landau
ר’ נחום איז געווען מגיד אדער רב אין פרהאבישט. עראיז שטענדיק געווען אן עני ואביון פראסט געגאנגען [קריעה בליעה} [קרוע ובלוי] .
איינמאל איז ער געפורען קיין טשערנאביל – און ער האט שטארק געפאלען די דארטיגע בעלי בתים.
אז זיי האבען דערזען זיין אונטוען האבען זיי אים געבאטען דאס אויב ער וועט אננעמען די שטעלע אין טשערנאביל וועלען זיי אים אויפנייען א נייע קאפאטע און אן איבער ציער.
אז ער איז צוריקגעקומען קיין פראהאבישט האבען די דארטיקע בעלי בתים מודה געווען דאס זיי קענען נישט איינבייסען אזאלכע הוצאות און אויב עס מאכט זיך אים אזא “גליק” אין טשערנאביל וועלען זיי אים אבלאזען.
ער איז אזוי הערום געווארען רב אין טשערנאביל – און איידער ער איז האט זיך איבערצויגען נאך טשערנאביל
האט ער געבעטען דאס זיין פלאץ זאל מען איבערגעבען זיין איידעם ר’ אברהם אשר.
החסידות המאוחרת נתפסה והוצגה במחקר כתנועה של התמסדות והתקבעות שאיבדה את הרנסנס החסידי הראשוני, ואף התנוונה. לאחרונה חלו שינויים במחקר והוצגו שיטות וגישות יותר מורכבות שמוצאות מאפיינים ייחודים לחסידות המאוחרת.