עיון באוסף
עיון לפי נושא
עיון לפי אישים
אינדקס
הצגת כתב היד

עיון באוסף

282

הבעש”ט מכניע את אלכסיי

לבעש”ט היה [עובד] גוי אחד בשם אלכסיי, שנהג להבעיר את התנור. הבעש”ט ראה ברוח הקודש שהוא היה רשע גדול – שהיה ביכולתו להחריב את העולם. לכן, הוא החניף לו ומדי פעם נתן לו רובל אחד יותר.

פעם אחת, הוא נסע איתו בקפיצת הדרך. פתאום, נעמד הגוי באמצע היער וצעק על הבעש”ט שהוא רוצה להרוג אותו. הבעש”ט הניח שהגוי צוחק והתחיל לצחוק. “לא!” צעק הגוי “אני הולך להרוג אותך מיד!” חשב הבעש”ט: מאיפה שואב הגוי כזה כוח? [מכך ש]הרגיש ברוח הקודש שהוא עומד על המקום בו קין הרג את הבל. המקום ההוא, ביחד עם נפש הרוצח שהייתה לגוי, התלכדו יחדיו כך שהגוי הציג רצחנות ואומץ יוצאי דופן.

ביקש ממנו הבעש”ט: “נו, אז עשה עבורי רק דבר אחד – אני רק רוצה להתרחץ לפני מותי.” והוא פסע מספר צעדים אחורנית. הוא אך התרחק ממקום הסכנה וגבורתו של הגוי נעלמה והוא נפל לרגליו וביקש מחילה.

 

י.פ.

הרבי מצאנז

הרב רוטנברג

The Besht Defeats Alexi

The Besht had a Gentile [worker] by the name of Alexi who used to heat the furnace. The Besht saw with the Holy Spirit that he is a very evil person – he can even destroy the world. He therefore used to caress him and sometimes gave him an extra Rubel.

Once he traveled with him and he engaged in kefitzas haderech.1 Suddenly the Gentile stopped in the middle of the forest and shouted to the Besht that he wanted to kill him. The Besht believed that the Gentile was joking and began to laugh. “No,” shouted the Gentile, “I am going to kill you right now.”

The Besht thought: from where does the Gentile derive such strength? He sensed with [the aid of] the Holy Spirit that he was standing in the place where Cain killed Abel. The location combined with the murderous soul of the Gentile caused the Gentile to display such strength and murderousness. 

The Besht asked him: nu, allow me just one request – I want to wash myself before my death. He moved away a few steps – and distanced himself from the spot of danger and the strength of the Gentile vanished. He fell to his feet and asked him for forgiveness. 

 

I.F.

Sanzer Rebbe 

Rabbi Rotenberg

  1. Kefitzas Haderech is the supernatural ability to transport oneself instantly to a distant place.
הבעש”ט מכניע את אלכסיי

דער בעשט האט געהאט א גוי מיט דען נאמען אלעקסי, וואס ער האט געהייצט די {רובע} [הרובע]. מיט רוח הקודש האט דער בעשט אויף אים געזען דאס ער איס א גרויסער רשע – ער קען אזש אזש א מחריב עולם. האט ער אים דאפאר געגלעט און אים געגעבען אמאל א רובעל מער.

 

איין מאל איז ער מיט אים געפאהרען אין וועג אריין. און האט געפראוועט קפיצת הדרך. פלוצלינג שטעלט זיך דער גוי אב אין מיטן וואלד און שרייט צום בעשט דאס ער וויל אים הרגענען. דער בעשט גלויבט דאס דער גוי מאכט א שפאס און העבט אן לאכען. ניין, שרייט דער גוי, איך גע דיך שוין הרגענען.טראכט זיך דער בעשט: פון וואנעד נעמט זיך צו דעם גוי אזא שטארקהייט. האט ער דעפ דערפילט ברוח הקודש דאס ער שטייט אויף דעם ארט וואו קין האט געהרגעט הבל. דער מקום מיט דעם נפש הרוצח פונ’ם גוי האבען קאמ-בינירט דאס דער גוי זאל באווייזען אזא רציחה און התאמצות.

 

בייט אים דער בעש”ט: נו, טו מיר צוליב נאר איין זאך – איך וויל זיך נאר וואשען פאר מיין טויט. איז ער אבגעטרעטען א פאר שריט – אבי ער איז אוועק פון דעם מקום הסכנה אין איז די גבורה פונ’ם גוי געווארען אויס. איז ער אים געפאלען צו די פוץ פיס און האט אים געבייטען מחילה.

 

י.פ.

סאנזער רבי

הרב ראטענבערג

הבעש”ט מכניע את אלכסיי

לבעש”ט היה [עובד] גוי אחד בשם אלכסיי, שנהג להבעיר את התנור. הבעש”ט ראה ברוח הקודש שהוא היה רשע גדול – שהיה ביכולתו להחריב את העולם. לכן, הוא החניף לו ומדי פעם נתן לו רובל אחד יותר.

פעם אחת, הוא נסע איתו בקפיצת הדרך. פתאום, נעמד הגוי באמצע היער וצעק על הבעש”ט שהוא רוצה להרוג אותו. הבעש”ט הניח שהגוי צוחק והתחיל לצחוק. “לא!” צעק הגוי “אני הולך להרוג אותך מיד!” חשב הבעש”ט: מאיפה שואב הגוי כזה כוח? [מכך ש]הרגיש ברוח הקודש שהוא עומד על המקום בו קין הרג את הבל. המקום ההוא, ביחד עם נפש הרוצח שהייתה לגוי, התלכדו יחדיו כך שהגוי הציג רצחנות ואומץ יוצאי דופן.

ביקש ממנו הבעש”ט: “נו, אז עשה עבורי רק דבר אחד – אני רק רוצה להתרחץ לפני מותי.” והוא פסע מספר צעדים אחורנית. הוא אך התרחק ממקום הסכנה וגבורתו של הגוי נעלמה והוא נפל לרגליו וביקש מחילה.

 

י.פ.

הרבי מצאנז

הרב רוטנברג

The Besht Defeats Alexi

The Besht had a Gentile [worker] by the name of Alexi who used to heat the furnace. The Besht saw with the Holy Spirit that he is a very evil person – he can even destroy the world. He therefore used to caress him and sometimes gave him an extra Rubel.

Once he traveled with him and he engaged in kefitzas haderech.1 Suddenly the Gentile stopped in the middle of the forest and shouted to the Besht that he wanted to kill him. The Besht believed that the Gentile was joking and began to laugh. “No,” shouted the Gentile, “I am going to kill you right now.”

The Besht thought: from where does the Gentile derive such strength? He sensed with [the aid of] the Holy Spirit that he was standing in the place where Cain killed Abel. The location combined with the murderous soul of the Gentile caused the Gentile to display such strength and murderousness. 

The Besht asked him: nu, allow me just one request – I want to wash myself before my death. He moved away a few steps – and distanced himself from the spot of danger and the strength of the Gentile vanished. He fell to his feet and asked him for forgiveness. 

 

I.F.

Sanzer Rebbe 

Rabbi Rotenberg

  1. Kefitzas Haderech is the supernatural ability to transport oneself instantly to a distant place.
הבעש”ט מכניע את אלכסיי

דער בעשט האט געהאט א גוי מיט דען נאמען אלעקסי, וואס ער האט געהייצט די {רובע} [הרובע]. מיט רוח הקודש האט דער בעשט אויף אים געזען דאס ער איס א גרויסער רשע – ער קען אזש אזש א מחריב עולם. האט ער אים דאפאר געגלעט און אים געגעבען אמאל א רובעל מער.

 

איין מאל איז ער מיט אים געפאהרען אין וועג אריין. און האט געפראוועט קפיצת הדרך. פלוצלינג שטעלט זיך דער גוי אב אין מיטן וואלד און שרייט צום בעשט דאס ער וויל אים הרגענען. דער בעשט גלויבט דאס דער גוי מאכט א שפאס און העבט אן לאכען. ניין, שרייט דער גוי, איך גע דיך שוין הרגענען.טראכט זיך דער בעשט: פון וואנעד נעמט זיך צו דעם גוי אזא שטארקהייט. האט ער דעפ דערפילט ברוח הקודש דאס ער שטייט אויף דעם ארט וואו קין האט געהרגעט הבל. דער מקום מיט דעם נפש הרוצח פונ’ם גוי האבען קאמ-בינירט דאס דער גוי זאל באווייזען אזא רציחה און התאמצות.

 

בייט אים דער בעש”ט: נו, טו מיר צוליב נאר איין זאך – איך וויל זיך נאר וואשען פאר מיין טויט. איז ער אבגעטרעטען א פאר שריט – אבי ער איז אוועק פון דעם מקום הסכנה אין איז די גבורה פונ’ם גוי געווארען אויס. איז ער אים געפאלען צו די פוץ פיס און האט אים געבייטען מחילה.

 

י.פ.

סאנזער רבי

הרב ראטענבערג

כתב יד פרידמן